TIPS: tanda-tanda orang lelaki merajuk.

hye hye hye :)
first time ny buat entry yang berkaitan dengan tips ny. nerbes! haha.
-
-
-
okay, act aku masih lagi cenonet untuk buat entry pasal cintan cintun ny. tapi tak salah kan kalau kite nak try. ye tak? okay, berbalik pada title entry kali ny. aku twu yang semua perempuan mesti pernah rase macam ny kan. yup! aku sendiri pun pernah. wahhhhh. mesti time ny kite tak twu nak buat ape kan. kadang2 kite sendiri tak twu ape salh kita sampai boley buat orang tu marah dekat kite. kann. sila angkat tangan sapa yang pernah jadi sama macam 'cetetmennt' ni. hihihi. so, daripada kita kene marah dengan dyorng yang moody ny lebih baik kita 'cikidautt' some tips ny.

1) Diam Seribu BahasaDia diam je sepanjang ada dengan kita. Even kita cakap dengan dia, just mengiayakan or dia anggukkan kepalanya saja. Dia sikit pun tak nak layan kita macam sebelum ini. Jika benda ini berlaku, sah lah tu dia merajuk dengan kita.

2)Buat Tak TahuDia akan buat tak tahu dengan kita. Jika kita minta tolong dengan dia buat acuh tak acuh je. Paling teruk, dia buat-buat tak dengar (pekak betul-betul baru tau!). Ini cara protes yang paling teruk sebab dia bukan je buat kita geram tapi buat seolah-olah kita ni tak wujud.

3)Masam MukaTindakan yang ni ialah tindakan yang paling kita geram. Dah lah tak nak cakap ngan kita dah tu nak tarik-tarik muka pulak. Tak puas hati la konon. Tapi adat la kalau orang dah merajuk. Perempuan pun lebih kurang je. cube try amik pembaris then ukur berape cm muncung uolss tu.

4)Matikan Telefon BimbitHa ni satu lagi tabiat lelaki. Dia tak suka diganggu bila perasaannya tengah marah. Untuk mengelakkan kita mengganggu dia, dia akan matikan telefon bimbit dia & bagi alasan bateri kong. Alasan dia satu je, dia tak mahu dengar suara kita takut perasan marahnya lagi kuat... Alaa, bila dah rindu call jugak last-lastnyer!

5)Tak reply sms.
Eshhhhh, ny yang paling kita geram. twu la dia marah dekat kita. tapi at least reply la mcj kita dulu. kan kan. paling tak pun boley la slow talk sikit. ni tak. rply mcj pun tak nak. ade jugak kite yg naik hanginn nanti.

so, lepas ny better kita berdiam diri dulu daripada kita kene marah tak tentu pasal owkey. nanti kalau dye da sejuk, mesti dye cari kita punya kan :)

No comments:

Post a Comment

pisttt pisttt!! comment la sini. satu pun okay la (^_^)